Terminal Bas Bersepadu...Syabas!

Tuesday, March 8, 2011

                                                      Assalamualaikum..

Semalam xsempat nak mengomel lagi dalam entri nie..kali nie nak ngomel banyak2..ehehehe..

Kali nie aku nak citer pasal TBS..hah..kalo korang nak tau terminal bus bersepadu nie memang superb!..cam airport klia tue..dah xmacam yang kat pudu dl..bersesak sesak gan orang ramai.pening diwatnyer..aku tau la sebab dari dl time aku belajo kat kl duk naik turun bus jek..sampai dah kawen nie pon still lagi naik bus..xtaw la nt akan datang bile dah beranak pinak jadik tauke bus ker...hahahaha..berangan xbertempat la ko nie miah..

Okey..memula tue aku bujet tbs nie semue kaunter bus ader..maksudnyer kite bley gi ke utara, timur, barat, selatan..tp bile aku sampai ke sana yang ader cume ke selatan jek..ah sudah...kalo nak gi ke utara katenyer naik ke bukit jalil...jadinyer terpakselah naik star lrt tue gi stesen bukit jalil..tiket pon cume 70 sen ..xjadik hal cume aku tgok dari segi kaunter star lrt gan kiosk komuter tue kalo bley diperbanyakkan lagi..

lagi satu jalan nak ke lrt pon agak bercelaru...sign board aku tgok betoi dah..cume jalan dier tue agak berpusing2 sket..xkisahla, benda tue msti ley diperbaiki lagi kan in the future..

dan lagi aku kagum tmpat loker dier..hehe..jakun lak aku nie..customer service dier yang friendly n macam2 lagi la..tempat kaunter dier ader bukak banyak..kalo nak beli e-tiket tue kn tgok bus ape yang korang nak pegi..mmg dier akan tulis destinasi semue same je tulisannyer..tp bile tang bus tue mmg ader tempat2 nyer sendiri..bile dah nak berlepas pg kat boarding pass kaunter tuk korang naik bus korang tue..n masa menunggu setengah jam...kalo nak tgok bus tue statusnyer cner bley tgok kat skrin besar kat tgah2.

so far opinion aku kat tbs nie mmg terbaek..n aku berbangga menjadi anak Malaysia yang merasai kesenangan dan kemudahan yang diberikan oleh kerajaan kepada kite..
   
                     "Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan"

Smpat mgambil gambar berlatar belakang TBS
tiket balik kampung

p/s : dl aku rajin kumpul tiket nie sampai satu buku penuh..skank nie xrajin dah..


0 comments: