spagetti goreng..yummy!

Tuesday, March 8, 2011

yummy..spagetti goreng best!
hari ni aku gan kengkawan aku makan spagetti goreng handmade dari aku..hehehe..
ideas nie datangnyer dari en.asben .dier kate spaggeti nie tuk orang yang berdiet..bley ke aku diet??ehehe..
aku pon try wat..raser cam best jek.nati kalo en.asben datang ley aku masakkan tuk dier..hehehe..rupenyer senang jek..meh kite ramai2 masak jom..:

Bahan2 :-
Spagetti ..(xkisahla ape jenis pon..)
-didihkan air..masuk garam gan minyak masak pastu masuk spaggeti smpai 20 minit..toskan n ketepikan.
Bawang putih,bawang merah, lada kering - dikisar or ditumbuk
Cili boh, serbuk lada hitam, sos tiram, sos tomato, garam - tuk menambah perisa
Tomato dalam 3 or 4 biji - dipotong dadu tuk bagi rase masam2 sket..
daging kisar - aku lebih suke daging burger ramly..sonang koje
sosej or cendawan butang - dipotong ikut suka hati
minyak masak tuk menumis

p/s ; aku xpakai sos spagetti coz ader yang mengatakan ia xhalal..jadinyer aku gune bahan2 asli tuk wat kuah dier nie..

cara -caranya :
1.panaskan minyak..masukkan bahan yang dikisar.dah ader bau masukkan tomato, cili boh, sos tiram,sos tomato,garam bagi dier sebati..bile dah naik minyak masukkan sosej or cendawan butang, daging n kacau rata...agak2 kalo rase kurang ley tambah garam or serbuk black pepper tuk bagi lagi sedap..dah sudah tuangkan atas spagetti tadi n gaulkan...senang kan..bley dihias gan tomato hirisan tomato or salad.hehehe
mudah dan ringkas...mungkin cara nie berbeza sket tp lain orang mesti lain carenyer kan..

yang penting ape yang kite masak tue n bahan2 kite tau datangnyer dari mane...kalo sumbernyer dari benda yang elok kite makan pon senang hati perut pon kenyang.hehhe..

p/s : teringat dl mase bercinta..en asben ske tgok aku makan habis satu pinggan..agaknyer dier tgok aku nie cam xcukup makan kot kecik bebenor..ehehehe..kontra betol skank nie bulat muke aku penangan hasil dari perhatian en.asben...;p

0 comments: